What’s On
Het laatste nieuws uit de zakenreiswereld

Robot op luchthaven Frankfurt

ragen over uw vlucht, de juiste gate, aanwezige horeca of beschikbare wifi? Het vliegveld van Frankfurt test op dit moment robot FRAnny om al deze reizigersvragen in de toekomst te kunnen beantwoorden. Met behulp van kunstmatige intelligentie kan de robot negen verschillende talen spreken waaronder Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands. Behalve in Frankfurt is FRAnny ook voor een proefperiode van zes weken te vinden op het Centraal Station van Berlijn.


Doe mij maar een stoel bij het raam!

66% van de ondervraagden zit in een vliegtuig liever bij het raam dan aan het gangpad. Dat blijkt uit onderzoek van CWT. Opvallend is dat vooral Aziaten een voorkeur geven aan een raamplaats (71%), gevolgd door de Europeanen (65%) en tot slot reizigers uit Amerika (59%). Het onderzoek toont ook aan dat 52% van de ondervraagde reizigers liever een vlucht mist dan dat ze hun bagage verliezen.

66% van de reizigers kiest voor een raamplaats

71% Azië-Pacific

59% Amerika

65% Europa


Risico? Liever niet!

Zou u reizen naar landen met een negatief reisadvies? Bijna de helft van de Europese zakenreizigers antwoordde “nee” op deze vraag in een enquête van SAP Concur. Bijna een vijfde van de ondervraagden zei bovendien dat ze het afgelopen jaar tijdens een zakenreis “dichtbij” of zelfs betrokken waren bij incidenten of calamiteiten, zoals overstromingen, gezondheidsepidemieën, rellen, aardbevingen of terroristische aanslagen.


Uber Eats komt naar de gate

De Uber Eats-app is druk bezig de wereld te veroveren. Vliegtuigpassagiers kunnen op Toronto Pearson International Airport in Canada nu zelfs een maaltijd bestellen via de app. Bij andere aanbieders was het op enkele Amerikaanse luchthavens al mogelijk om maaltijden tot aan de gate te bezorgen. Dit is de eerste keer dat Uber samenwerkt met luchthavenrestaurants. De proefperiode loopt tot het derde kwartaal van 2019.


ADVERTENTIE

Reistijd wordt kwalitijd met de trein

Het internationale treinverkeer neemt een vlucht. Voornamelijk omdat het een snelle en comfortabele manier van reizen is. Zakelijke reizigers willen hun spaarzame tijd zo goed mogelijk benutten en kiezen voor de trein. Daar heb je namelijk alle mogelijkheden om je reistijd zakelijk te verzilveren: je hebt stroom, internet én tijd om je werk gedaan te krijgen. Of juist tijd om gewoon even helemaal niets te doen. Geen wachttijden, geen langdurige incheck perikelen, geen gedoe met bagage, geen file en geen zoektocht naar een parkeerplek. Dat terwijl je toch hartje stad aankomt; uitgerust, op tijd en goed voorbereid voor je eerste meeting.
nsinternational.nl/reistijdkwalitijd


Pride Month

In het kader van de Pride Month lanceert International SOS een programma dat specifiek gericht is op het verkleinen van de risico’s voor reizende LGBTQ-medewerkers van bedrijven. Het programma omvat zes stappen die bedrijven kunnen nemen om een mobiel reisbeleid te creëren voor mensen van alle seksuele oriëntaties. Zo kunnen personen van alle geaardheden beter beschermd worden en veilig zakendoen, zonder blootgesteld te worden aan onnodige risico’s. Meer informatie


Loyaliteit voor punten

Reizigers verdienen graag bonuspunten. Volgens een studie van Global Business Travel Association zou 43% van de zakenreizigers in ruil voor lage tarieven het bedrijfshotelprogramma gebruiken voor hotelboekingen in plaats van andere kanalen. Zeker als er naast een kostenbesparing ook loyaliteitspunten mee te verdienen zijn. Voor 38% van de reizigers is een spaarprogramma de doorslaggevende factor voor het deelnemen aan een hotelprogramma. Reizigers zijn nog meer in hun sas als ze de gespaarde punten ook privé kunnen gebruiken.


Geen plastic meer voor Air France

Duurzaamheid is al jaren een belangrijk thema voor luchtvaartmaatschappijen. Air France heeft nu de stap gezet om al het wegwerpplastic aan boord te vervangen door duurzaam materiaal. De maatschappij wil aan het eind van het jaar plasticvrij zijn. Bestek wordt biologisch afbreekbaar, roerstaafjes worden van hout en de bekertjes zullen voortaan van papier zijn. Dit alles past binnen het milieuvriendelijke beleid van de luchtvaartmaatschappij, die op deze manier 1.300 ton plastic per jaar uitspaart.

 

Photos: iStock


Blijf op de hoogte

Wilt u de volgende editie van Connect magazine automatisch in uw mailbox ontvangen? Meld u dan nu aan!

Meld mij aan